sporTbatis

Mano nuomone Polo – tai trečias šeimos brolis. Po Passat ir Golf. Ir jis toks beveik pasakos veikėjas. Nei ten jis gražus, nei grakštus, nei kas jį labai gerbia, anei myli, bet jis tiesiog šeimos narys. Paskutinė mano įsimintina kelionė su Polo buvo važiavimas sostinėn “priduoti” studijų dokumentus veik 20 metų atgal, o mūsų su klasiokais užpakalius vežė 86’ Polo 1.3 Diesel. Vienintelis džiuginantis dalykas buvo jo raudona spalva, nes visa kita, net ir turint galvoje laikmetį, gąsdino savo kietais it medis plastikais, vos judančiu motoru, triukšmo kiekiu salone ir atgrasiu dizainu. Taip, Turbo popierėliuose lyg ir gyveno karštoji G40 versija, bet jos gyvai taip ir neteko matyti. Turbūt kompresoriai neišlaikydavo iki pirkimo į lietuvą, o ir entuziastų tiek nebuvo. Vėlesnės modifikacijos su GTI abreviatūra buvo kiek arčiau gėrio, bet vėl tas trečio brolio vaidmuo neleido niekaip būti net arti Golf Gti.

Paskutinė Polo GTI versija pagaliau gavo “normalų” motorą, ir su 2.0TSI 200AG varikliu kainuoja nuo beveik 23.000 Eur, o tai jau pinigai. Jei dar pasismaginsi opcijų sąraše – 30k bus tavo laimingasis skaičius. Joooo…..daug. Labai. Tačiau gal yra tam pagrindas? Bet “first things first”, t.y. panagrinėkim.

Eksterjeras

Brandžiai gražus. Vokiškai užknisančiai nuobodus. Tos dvi mintys taip ir keičia viena kitą. Lyg ir viskas gerai, lyg ir jau va va, tuoj, ir galima bus sakyti wow. Tačiau to pritrūksta, nes jis ne toks išraiškingas kaip nekurie klasės atstovai. Nežinau ar visiems to reikia, bet mano supratimu, Polo GTI atrodo brandžiausiai ir brangiausiai iš visos savo bendraklasių “pokemonų” draugijos. VW’geniškai solidus. O ir stovi jis prie žemės 1.5cm žemiau nei įprastas Polo. Ir su priekiniu buferiu turi žiūrėti ką darai. Gerai, kad parkingo sistema yra jautri, o galinė kamera slepiasi po ženkliuku (duokit tam inžinieriui medalį!) ir yra neblogos raiškos.

Priekiniai LED žibintai su labai simpatiška optika, kurios, kažkodėl, pritrūksta gale. Taupo. Tačiau apšvietimo srautas keistas ir nekomfortiškas – ilgosios šviesos įsijungia papildomu srautu, tačiau suformuoja tamsią zoną tarp trumpųjų spindulio. Papildomai kainuojantys R18, GTI indikacija priekyje, ant sparnų ir galinio dangčio, raudoni suportai ir žemesni buferiai. Viskas subalansuota, ir akimirkai gali pagalvoti, kad tai Golf. Absoliutus privalumas.  Faktas, kad ant kėbulo nėra nei vienos Polo indikacijos – dar labiau apsunkina identifikaciją, bet kad tai piktas hečbekas – nesumaišysi. Dvigubas TIKRAS išmetimo antgalis. Niekad negalvojau, kad tai bus taip svarbu. Audi su paskutiniuoju SQ5 modeliu parodė, kad tai nebesvarbu. NOT.

Žinant, kad tai mini klasės atstovas, dusliai užsidarančios durys ir bagažinės dangtis skamba labai kokybiškai. Na kaip gali į tai neatkreipt dėmesio uždaręs ne eilinę skardinės dėžutę?

Interjeras

Ir čia Polo GTI stebina. Ne, nerasite čia labai brangių medžiagų, nors priekinė panelė iki pat vidurio linijos yra minkšta. Bet surinkimo kokybė, detalės, jungikliai, sėdynės, vairas, pora LCD ekranų – viskas tikrai “level up”. Ir vėl tenka grįžti prie anksčiau minėtos minties – jame nesijauti prasčiau nei Golf. O Golfe tu jautiesi gerai. Juodos lubos! Pagaliau VW suprato, kad tai yra dalis emocijos, jaukumo vairuojant automobilį. Truputį užtruko, sakyčiau, nes bavarai tokias lubas siūlo tiek metų, kad neužtenka visų žmogaus pirštų.

Šoninės apdailos kietos, kaip ir centrinio tunelio apdaila, bet tai nekliūna. Taip giliai neieškai priekabių šitoje klasėje. O ir mažo automobiliuko užtaisas neleidžia ilgai koncentruotis ties smulkmenomis.

Visa “star wars” elektronika neerzina. Bent jau pradžioje. Žinau, kad nemažai vartotojų norėtų standartinio skydelio su fizinėm rodyklėm, bet elektroninis Polo GTI skydelis, kuris yra kaip papildoma įranga, “įsipaišo” gana gerai. Toks nedidukas, su gera raiška ir pozicionavimu. Ilgainiui kiek glumina, kad Active Display valdymas lyg ir toks pat kaip ankstesnių versijų, bet valdymas turi pakeitimų, ir užtrunki, kol pagauni visą logiką. Tuo tarpu pagrindinė Multimedia išlaikiusi tą pačią logiką, ir nusikračiusio lag’o, kuris buvo pvz. pirmuosiuose B8 Passatuose. Aleliuja, kaip gerai, kaip greitai, ir kokia gera raiška. Kiek pagadina viską piano black apdaila ir gerai matomi pirštų antspaudai, bet tai niekis palyginus su vaizdu, kai visa panelė lyg vientisa, o ne prikišta atskirų baibokų.

Muzika Beats. Opcija. “Bytas eina” tikrai gerai, ir svarbiausia – nebraška ir netarška nei viena detalė, bet jausmas toks, lyg muzika skirta tik sėdintiems priekyje. Na, o kaip kitaip, kai tai automobilis dviem, sakysit? Na ne, yra vietos ir gale. Čia turbūt ir buvo didžiausio nusistatymo sugriovimas. Aš, kaip esu minėjęs, ne iš tų, gulinčių, vairuotojų, bet už savęs galiu atsisėsti neapsižergiant vairuotojo sėdynės. O su tiek tikrai galima gyventi. Kelionė iki pajūrio dėl sedėsenos nebūtų smagiausia, bet bent jau kojos telpa. Bagažinė, savaime suprantama, nėra didelė (vos virš 300l), bet stačiakampio formos – kaip ir pas visus VW.

Garso izoliacija fokiška. Viskas būtų veik super, bet nuo padangų eina per didelis garsas. R18, suprantu, bet arkų izoliaciją paliko kaip ir su R15. O susukus vairą iki galo, lyg kažkur siekia. Visai kaip jaunystės eksperimentai su didesniais ir visokio ET ratlankiais 🙂

Atkreipė dėmesį apdaila prie bėgių rankenos – labai nekokybiškai nudažyta. Akibrokštas. Kiek kokybiškesnis galėtų būti ir vairo apsiuvimas. Jei jau kabinėtis iki galo – komplektacijoje, deja, nėra ir šildomo vairo. Man tai didelis privalumas. Bet pats vairas ir jausmas jį laikant – labai gerai – ir storis, ir dydis, ir jausmas.

Sintezatorius. Ne, ne audio sistemos! Išmetimo imitacija. Absoliutinis dirbtinumas, bet jis toks visai linksmas. Kai tokį randu brangesnėse, galingesnėse mašinose – ima pyktis. O čia – linksma! Keistai veikia tas automobilio dydis.

Aklos zonos sistema? Bevertis daiktas, nors ir sumontuota šiame automobilyje, tačiau važiuoji dažnai taip, kad ne tu žiūri kas šalia, o „tie kiti“ eismo dalyviai turi spėti žiūrėti kaip nardo Polo.

Variklis ir dėžė

Visos viltys į GTI. Tas pats* (*-yra papildomų sąlygų) 2.0TSI motoras, kurio galia VAG’o hierarchijoje yra nuo 190 iki 310ag. Polo gauna 200ag ir 320Nm versiją. Jei galia ir nestebina, tai Nm kiekis, kurį dar visai neseniai turėjo tik ~3.0l varikliai, montuojami į gerokai aukštesnės klasės automobilius, o dabar tapęs mažųjų hot hatch skaičiumi – stebina. 1355kg toli gražu nuo mažų skaičių, turint galvoje, kad tai vos 4m ilgio automobilis, bet varikliui tai nė motais.

Dinamika – 6.7s iki 100km/h, bei 237km/h maksimalus greitis.

cof
cof

Ar jis jaučiasi greitas? Tikrai taip. Net jei skaičiai to neatspindi – TU ESI GREITAS!.Visai kaip sraigė iš Turbo multiko. Varikliui priekaištų praktiškai neturiu. Kreivė lygi, tempia nuo pat apačios, garsas jei ne geriausias, tai tikrai ne prastas (net pagalvoji ar tikrai reikia sintezatoriaus, geriau jau koks Akrapovič). Žodžiu tas pats iki perfekcionizmo išlaižytas TSI motoras. Bet jis nebūtų toks geras be DSG dėžės. Jos algoritmas labai neblogai parinktas. Launch control‘as veikia efektyviai, pavarų perjungimas greitas, Sport režime užlaiko gerai, o žemina tinkamu momentu, permetant į patį piką. ASR yra nekvaila, ir leidžia užvelti šiek tiek ratus bei išlaikyti pavarą net ir su visomis įjungtomis sistemomis. Drive režime DSG nesistengia važiuoti absurdiškai žemomis apsukomis kaip civilinėse versijose. Kai jau atrodo, kad nėra ką pridėti ir ką peikti išlenda keletas niuansų. Čia gyvena 6 pavarų dėžė ir jos tiesiog per mažai. Labai jaučiamas, mano supratimu, per didelis perdavimo skaičiaus pasikeitimas pvz. iš 3-ios į 4’ą. Bandau įsivaizduoti kiek dinamiškesnis automobilis būtų su papildoma pavara.Na ir pats didžiausias minusas man – net manual režimu dėžė neišlaiko pavaros iki galo , t.y. tu jungi manual, suki variklį iki galo, red line yra 6.3k rpm, ir tu tikrai jį išsuksi! Jau ne tiek daug lieka iki kulminacijos, 6k rpm, ir pavara perjungiama automatiškai! Pirma mintis – kodėl? Na kam to reikia? Čia gi GTI! Nejučiomis pagalvoji apie mechaninę dėžę. Bet užtenka ramaus pasivažinėjimo, ir supranti, kad DSG yra geriausia, kas šitam mažyliui tinka.

Beje, DSG ne tokia nervinga, neerzina grubiu pavarų perjungimu, netrukčioja ir visai maloniai veikia ramiu režimu ir pajudant iš vietos. Įsiklausius girdisi jos mechaninis veikimas (klunksi, skleidžia kitokius mechaninius garsus), bet sintezatorius viską uždengia. Čia taip specialiai?

Sport režime kiek keistai pasunkėja gazo pedalas ir reakcija į jo paspaudimą. Jei važiuojama ne „full throttle“ režimu, ir lengvai spaudžiamas pedalas, automobilis lyg pradeda springti, lyg užpilamas (karbiuratoristai supras), ir dar pridėjus gazo – rauna. Panašiai lyg lamda zondas atsisakęs dirbti 😀

Po gero pasivažinėjimo užgesinus motorą dar ilgokai veikia aušinimo sistemos ventiliatorius. Tikras sportinis bolidas!

TSI jautrūs sąnaudoms, jei neprotingai elgiamasi su gazo pedalu, tačiau Polo GTI man pasirodė smagi išimtis. Priklausomai nuo važiavimo manieros, tai skaičiai, kuriuos galima pamatyti yra 5.5-6l užmiestyje (~100-110km/h), ir 11l duodant gerai anglių. Labai teisingos sąnaudos, manyčiau. Vėl tas automobilio dydis ir svoris.

Mėgėjiškas GPS meteris (kuris šiaip gana tiksliai skaičiuoja) sugebėjo keletą startų užfiksuoti 6.0s iki 100km/h, tuo tarpu keletas kitų sukosi 6.3-6.6s intervale, reiškia viskas pagal specifikacijas. Turint galvoje, kad tai FWD ir “tik” 200ag – labai geras rezultatas.

Pakaba, stabdžiai

Šiaip jau Polo GTI komplektuojamas su paprastais amortizatoriais, tačiau man papuolusi versija buvo su dinaminiu amortizatorių reguliavimu. Supermini klasėje!!! Režimų, tiesa, nedaug, bet čia griuvo antrasis įsitikinimas. Išvažiuoju iš VW centro, pirmas didelis asfalto sujungimas ir už jo – šulinys. Atpalaiduoju žandikaulius (maža ką), ir…nieko neatsitinka. Švelniai sugeria duobę ir tai daro labai užtikrintai. Va čia tai geras. Reiškia su juo galima važinėti kasdien ir net mieste. Normal režimu visos duobės tikrai minkštos, ir nors kartais dėl bazės jis pajoja, bet diskomforto jokio, o perjungus į Sport, viskas kiek sustandėja, geriau jauti kelią, bet tai netampa daužymu. Tiesa, vistik išlenda pakabos suderinimo trūkumas, kuomet esant šlapiai dangai ir ratų praslydimui priekis pradeda šokinėti kaip per tarką. Tos FWD mašinos…

Pasilenkus, galinėje pakaboje randi ta patį „balkį“, o ne nepriklausomą pakabą, na ir pirma mintis, kad čia bus nekažką. Bet nieko panašaus. Posukius ima gerai, akceleruoti galima gana anksti, ir gerai laiko posukio trajektoriją. LABAI gerai stovi ant kelio, jis LABAI gerai laiko tiesią liniją, ir tai vėl primena Golf. Nepriklausomai nuo kelio dangos, jis nesiblaško, jo nereikia nuolatos vairuoti, o užtikrintumo jausmas didelis. Visa tai pasiekiama ir XDS pagalba – elektroninis diferencialas, kuris neleidžia tampyti vairo iš rankų.

Vairas Normal režime gana neutralus, o Sport režime – pats tas sunkumas. Vairas atiduoda info apie kelio dangą daugiau nei tikiesi, o tuo pasigirti gali nedažnas VW.

Reikia priprasti prie stabdžių. Pirmuosius kartus lipi lauk per priekinį stiklą. Jautrūs ir gerai griebia. O prie viso to, jis turi dar ir paprastą rankinį. Win win žiemą!

Fun faktorius

Rafinuotas kartingas. Ir tai – neeliniai gebėjimai šiuos du elementus suderinti. Ir dar Polo GTI parodė, kad man dar ne laikas sėsti į kokį SUV 😀

 

Reziume

Labai sunku būna spręsti apie automobilį po pirmos pažinties. Tam reikia keletos dienų ir, pageidautina, kuo daugiau km. Antrąją dieną pradedi kitaip žiūrėti, atsiranda erzinančios detalės, įspūdis dažniausiai pablogėja, ieškai kompromisinių vietų. Tačiau šiuo atveju kiek kitaip. Kuo daugiau važiavau, tuo jis man labiau patiko. Kuo jis darėsi smagesnis, tuo labiau norėjosi patikrinti jo sukibimo ribas, jo akceleraciją, pakruizinti ramiai ir paieškoti su kuo palenktyniauti. Tokia įdomi emocija – jis nėra supergreitas, bet toks ir neturi būti (nors Stage 1 iš jo padarytų ~260ag širšę). Jis nėra super išraiškingas, bet tokiu jo ir nesistengė padaryti. Jis sąlyginai komfortiškas ir jaukus viduje, “išlaižyta” važiuokle bei transmisija – ir būtent tokį jį, įtariu, norėjo pagaminti. Užkietėjusiam “sportininkui” gal mažoka šarmo, be čia ta situacija, kai mažas gali būti didelis ir atlikti daug skirtingų veiklų. Niekad nemėgau nedidelių automobilių, bet šis man tinka. Labai.

Botaniko įvertinimas: 8.5 iš 10.

Screenshot_20190503-175532

Leave a comment